Tuesday19 September 2017

Friday, 22 March 2013 10:11

Persbericht: N-SA bereid tot solidair alternatief

Persbericht Persbericht

Het N-SA neemt akte van de plannen om een buurtfeest in Borgerhout te houden, waar men verbondenheid en festiviteit inzet, zogezegd 'tegen' onze anti-PVDA+ actie. Het is in onze ogen al een betere reactie dan de buurt in chaos te storten door het klassieke monsterverbond van anarchistische vandalen, communisten en trotskisten samen te roepen. Het enige waar dat immers toe zal leiden is onze terechte en ondubbelzinnige boodschap tegen de ware aard van de PVDA te verdrinken in een georchestreerde haat.

Dat neemt echter niet weg dat wij niet van plan zijn onze actie af te blazen. Maar als het werkelijk de bedoeling is 1 Mei in Borgerhout wat constructiever te laten verlopen, dan zijn wij in het licht van solidariteit bereid tot het volgende.

Indien op het buurtfeest "van solidariteit en verbondenheid" een politiek debat voorzien wordt tussen ons en Peter Mertens (PVDA+), dan zijn wij bereid de actie om te zetten. Dan zullen wij ons in de geest van de sereniteit van dit buurtfeest richten en zelfs aan de voorbereidingen meehelpen, zo men wil.

Iedereen wint hierbij. Er is geen reden tot heethoofden op te ruien, er is geen reden tot een of ander circusspektakel waar enkel Bart De Wever de vruchten van zal plukken. Het buurtfeest, dat vooralsnog geen toestemming kan krijgen vanwege op dezelfde locatie als wij te staan, zal zo ook bij de stad in orde kunnen zijn. Deze kunnen in het licht van dit onderling akkoord immers moeilijk alsnog de krijgswet in Borgerhout uitroepen.

Borgerhout heeft haar feest, wij hebben ons politiek doel. Geen probleem.

Daarom roepen wij de organisatoren van het buurtfeest en de PVDA (voor zover zij niet deels overlappen) op om de democratische daad bij het democratisch woord te voegen en Peter Mertens met ons op de bühne te plaatsen. Zo kan 1 Mei in Borgerhout alsnog in het teken van solidariteit en verbondenheid staan. En dan kunnen wij, naast een ongetwijfeld interessante politieke discussie, gelijk eens vragen waar de heer Mertens de waanzinnige laster die hij over ons te vertellen heeft vandaan haalt.

De bal ligt met andere woorden in het kamp van de heer Mertens. Wij hopen dat de Borgerhoutenaren hun feest niet door zijn ondemocratische houding vergald zien worden.

Wie toont dan immers zijn ware aard?